Jeśli szukasz inspiracji lub pomysłu na posta w swoich socjalach, to już przestań – mam dla Ciebie listę gotowych pomysłów na posty na Facebooka i Instagram. Wiem, że moje wstępy w tym przypadku nie będą miały większego znaczenia, dlatego przejdźmy do rzeczy.
- Przed i po – malujesz, robisz makeup, strony internetowe? Materiał leży i czego, żeby brać.
- Zdjęcie „zza sceny” – podobnie jak wyżej – pokaż swój warsztat tak jak w filmach „making of…”.
- Podziel się wiedzą – przeczytałeś coś interesującego W BRANŻY, udostępnij to innym.
- Odpowiedz na pytania – a przynajmniej na jedno najczęściej powracające, analogicznie u mnie pojawił się wpis (a nawet seria – ile to kosztuje i dlaczego tak drogo).http://bit.ly/3382eDo
http://bit.ly/2Zsy23i
http://bit.ly/2GyOmsb
- Ciekawy fakt branżowy – czy wiesz, kiedy powstała i po co pierwsza strona internetowa? Albo, jaka jest najstarsza strona internetowa dzisiaj? Albo, kiedy i po co zaczęto robić pierwsze makijaże? Albo, kiedy zmieniły one funkcję z militarnej na estetyczną? No to jedziesz z tym koksem!
- Infografika – jest tego od groma i możesz udostępniać gotowe lub stworzyć swoją, polecam np. Canvę, jest zestaw grafik idealnie nadających się na infografikę.
- Ulubione zasoby – no to jest morze postów – skąd bierzesz pomysły, inspirację, zdjęcia itd. itd.
- Ulubione narzędzia – niezależnie czy jesteś drwalem, malarzem, czy programistą – ludzie są ciekawi czym/na czym pracujemy.
- Ulubiona apka/usługa – ja ostatnio odkryłem Zapier, nie wiem, jak ja mogłem bez tego żyć?! Zobacz: http://bit.ly/2SK83Cb
- Ulubiony influencer – to też morze możliwości. Sam mam ponad tuzin.
- Wybór A/B – sam byłem zaskoczony, jak chętnie ludzie klikają ankiety! Wolisz białe czy czarne? Wolisz samochodem czy samolotem? Oko niebieskie czy smokey (nie pytajcie skąd wiem co to jest…)
- Ankiety – wybierz ulubione itp.
- Co byś zrobił… – to może być kilka podpunktów: z… mając… gdybyś… itd. Ludzie piszą, bo ich cieszy, że kogoś to obchodzi.
- Święta – czy wiesz, że są kalendarze marketerów, świąt mało znanych i świąt wymyślonych? Na każdy dzień coś się znajdzie, ty tylko wykombinuj jak to pożenić ze swoją działalnością.
- RTM – zerknij na punkt 14. I poczytaj: http://bit.ly/30ZVHbV
- Masz hobby? – No to masz pomysł na kilka postów. Żeby nie było zgrzytu, dlaczego na swoim fanapage’u nt. wędkarstwa muchowego, nagle piszesz o spawaniu plastików (też nie pytajcie skąd wiem), uzasadnij to np. hasztagiem #lazysunday i jedziesz z tematem.
- Uchyl rąbka tajemnicy i pokaż trochę prywaty np. dziecięcą stópke w niedzielne przedpołudnie i podpis „tylko jedna istota na świecie sprawia, że wszystko przestaje być ważne” i pierdyliard serduszek sam się zrobi.
- A ludzie wiedzą skąd jesteś? Gdzie pracujesz? A może to ciekawe miasto? Powiedz coś o nim innym. No chyba, że to Radom lub Sosnowiec, wtedy nie. (TO ŻART OFKORS)
- Co Cię odpręża? – na co dzień spawasz plastiki, ale odprężasz się rozwiązując Hipotezę Goldbacha (jest coś takiego…)? Powiedz o tym światu!
- Nowy wpis na bloga – jeden co 20 dni, da się zrobić.
- Odgrzanie starego wpisu. Grono Twoich fanów się zmienia, jedni przychodzą, inni odchodzą, to normalne. Nowi na bank nie czytali starszego wpisu.
- Konkurs! – to zawsze działa tylko pamiętaj, żeby zrobić to legalnie.
- Wideo lub lajwik – ludzie lubią wchodzić w interakcję, jeśli Twoja społeczność jest wierna lub/i dość duża zrób lajwa z pytaniami lub pokaż jak wygląda Twoja praca.
I to z grubsza tyle. Powyżej lista 23 pozycji, które mogą wystarczyć na 23 lub 30 dni. I tak naprawdę możesz powtarzać ją bez końca. Powiem więcej – możesz z góry zaplanować te posty na miesiąc. Zajmie Ci to około 6 godzin, ale potem niczym się nie martwisz, a na pewno nie modlisz się inspirację i natchnienie.
Masz jakieś swoje „evergreeny” do postów? Dawaj do komentarzy :).
PS. Jeszcze zdjęcia kotów możesz wrzucać, podobno zawsze działają 😉
Najważniejsze jest dawać dużo wartości i sprawdzać, co najlepiej działa. Dzięki za przydatne wskazówki.